loading...
پرتال تفریحی سرگرمی وطن من
تبلیغات

وطن من بازدید : 87 جمعه 08 خرداد 1394 نظرات (0)

زیباترین رودخانه جهان

 

«کانو کریستالز» یا «رودخانه پنج رنگ» در سیرا د لا ماکارنا، کلمبیا، به معنای واقعی در پایان فصل بارانی شکوفا می‌شود. هنگامی که سطح آب و جریان آن در این رودخانه کاهش می‌یابد، یک گیاه آبزی بومی به نام ماکارنیا کلاویگرا به رنگ صورتی این رنگ از گیاه در برابر تابش نور خورشید محافظت می‌کند سراسر رودخانه را فرا می‌گیرد.

از سوی دیگر، رودخانه پنج رنگ منزلگاه حفره‌های متعددی از سنگ‌های رسوبی پرکامبرین بوده و مناظر زیبایی به واسطه جریان آب ورودی به داخل آنها ایجاد می‌شود. بسیاری نام «رنگین کمان مایع» را به واسطه تنوع رنگی موجود در آب‌های زیباترین رودخانه جهان، به آن داده‌اند.

 

اخبار,اخبارگوناگون ,زیباترین رودخانه ها

 

اخبار,اخبارگوناگون ,زیباترین رودخانه ها

وطن من بازدید : 71 چهارشنبه 06 خرداد 1394 نظرات (0)

بهترین گوشی های اندرویدی سال 2015

 

اخبار , اخبار گوناگون,بهترین گوشی های سال 2015,بهترین گوشی های اندرویدی

 

اندروید سیستم عامل گوشی همراه است که جدیدترین نسخه آن به زودی در کنفرانس گوگل منتشر می شود. در همین راستا گوشی های اندرویدی که در نیمه اول سال 2015 وارد بازار شده اند، در گروه بهترین ها قرار می گیرند.

کنفرانس گوگل هفته آینده برگزار می شود. در این کنفرانس قرار است جدیدترین محصولات و خدمات الکترونیکی در زمینه سیستم عامل و گوشی تلفن همراه ارائه شود. همچنین گوگل در این کنفرانس از سیستم عامل اندروید ام، داده های جدیدی در باره گوگل والت، ستلایت مپینگ، و غیره رونمایی خواهد شد.

بنابر این بهتر است اگر قصد خرید گوشی اندرویدی را دارید اطلاعات بیشتری را پس از برگزاری این کنفرانس کسب کنید یا اینکه گزارش ما درباره بهترین گوشی های اندرویدی نیمه اول سال 2015 را مطالعه کنید.

وطن من بازدید : 37 چهارشنبه 06 خرداد 1394 نظرات (0)

اخبار اجتماعی



اخبار,اخباراجتماعی,حقوق اعضای شورای شهر

حقوق اعضای چهارمین دوره شورای اعلام شد. اعضا به طور میانگین سالانه حدود ۵۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند و موظفی کارکرد در شورای شهر ۷۰ ساعت است.

 به گزارش فارس، حقوق اعضای شورای دوره چهارم به شرح زیر است:

 

نام عضو تعداد ساعات حضور فیزیکی در شورا میزان زمان اختصاص یافته به مسائل شورا (خارج شورا) میزان حقوق دریافتی
حبیب کاشانی بنده کارمند رسمی شورای شهر هستم بدین صورت که استخدام آموزش و پرورش و مأمور به شورای شهر هستم و به صورت تمام‌ وقت در شورا حضور دارم. طبق قانون هر کارمند باید 176 ساعت در طول هر ماه در محل خدمت خود حضور داشته باشد. بنده از شنبه تا پنج‌شنبه در شورا حضور دارم و یکشنبه و سه‌شنبه را به جلسه علنی، غیرعلنی و کمیسیون‌ها اختصاص می‌دهم. چهارشنبه صبح نیز ملاقات مردمی دارم. پنج‌شنبه‌ها نیز ملاقات حضوری با افرادی که از قبل وقت گرفته‌اند را دارم و شنبه و دوشنبه نیز به دلیل این که خزانه‌دار هستم امور مالی اعضای شورا و شورا را بررسی می‌کنم. بنده حقوق کارمندی را دریافت می کنم و دانشجوی دکترا هستم. متناسب با مدرک و سابقه‌ای که دارم حقوق دریافت می‌کنم همچنین حق اولاد و تأهل و مواردی از این دست نیز به حقوق بنده افزوده می‌شود.

 

وطن من بازدید : 59 چهارشنبه 06 خرداد 1394 نظرات (0)

اخبار سیاست خارجی

اخبار,اخبارسیاست  خارجی,بنیامین نتانیاهو

ایران به اندازه داعش وحشت انگیز است، اگر بتواند به سلاح هسته ای دست پیدا کند، صد برابر و حتی هزار برابر خطرناک تر و ویرانگر تر از این گروه خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل طی اظهاراتی مضحک مدعی شد: اگر قدرتهای بزرگ جهان به ایران اجازه دهند به سلاح اتمی دست پیدا کند، این کشور می تواند هزار برابر خطرناک تر از داعش شود.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، بنیامین نتانیاهو تاکید کرد: ایران به اندازه داعش وحشت انگیز است، اگر بتواند به سلاح هسته ای دست پیدا کند، صد برابر و حتی هزار برابر خطرناک تر و ویرانگر تر از این گروه خواهد شد.

 

وطن من بازدید : 351 جمعه 25 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

 

زندگینامه بلز پاسكال رياضيدان و فيزيكدان فرانسوی



زندگینامه بلز پاسكال,بیوگرافی بلز پاسکال,بلز پاسكال رياضيدان و فيزيكدان فرانسوی

زندگینامه بلز پاسكال رياضيدان و فيزيكدان فرانسوی

زادروز :  ۱۹ ژوئن ۱۶۲۳ - کلرمون فران فرانسه
درگذشت : ۱۹ اوت ۱۶۶۲(٣٩ سال) - پاریس، فرانسه
پیشه : ریاضیات،فیزیک،فلسفه،شناخت‌شناسی

 

«پاسکال» در  19 ژوئن 1623، در ناحیه (Auvergn) فرانسه متولد شد و در سن سه سالگی، مادر خود «آنتونیت بگن» را از دست داد. پدرش «اتین پاسکال» قاضی بود و به علوم و ریاضی علاقه داشت. در سال 1631، اتین به همراه فرزندانش

وطن من بازدید : 75 جمعه 25 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

فرمانده انتظامی دشتی خبر داد

توقیف موتورسیکلت غیرمجاز ۱۰۰۰ سی سی توسط پلیس در دشتی

فرمانده انتظامی دشتی از توقف یکدستگاه موتور سیکلت ۱۰۰۰ سی سی غیر مجاز به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال توسط پلیس در دشتی خبر داد.

توقیف موتورسیکلت غیرمجاز ۱۰۰۰ سی سی توسط پلیس در دشتی

 صبح امروز در جمع فرماندهان پاسگاه‌های انتظامی دشتی از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال خبر داد.

رضایی گفت: در پی اخبار مردمی مبنی بر اینکه فردی با دستگاه موتورسیکلت غیر مجاز در سطح شهر تردد و با حرکات نمایشی برای شهروندان ایجاد مزاحمت می‌کند وارد عمل شدیم.

وی افزود: در همین راستا فورا اکیپ عملیاتی تشکیل و به محل اعزام و در یک اقدام ضربتی موتورسیکلت سنگین ۱۰۰۰ سی سی را متوقف و راکب آن را نیز دستگیر کردند.

رضایی خاطرنشان کرد: این موتورسیکلت که به صورت غیرمجاز و قاچاق وارد شده است حدود ۳۵۰ میلیون ریال ارزش ریالی دارد.

فرمانده انتظامی دشتی از والدین خانواده‌ها خواست تا اجازه ندهند فرزندان آنها از موتورسیکلت‌هایی که فاقد مدارک رسمی است استفاده کنند.

وی ضمن تقدیر از اطلاع‌رسانی به موقع توسط مردم یادآورشد: انتظار داریم چنانچه به مواردی مشکوک برخورد کردند پلیس را در جریان قرار دهند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

وطن من بازدید : 335 جمعه 25 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

خودروهایی که قرار بود به ایران بیایند اما…

در نمایشگاه‌ها انبوهی از خودروهای جدید و جذاب به نمایش درمی‌ایند و در اکثر موارد نیز وعده ورود این خودروها به بازار ایران و حتی مونتاژ آنها توسط خودروسازان داخلی داده می‌شد.

خودروهایی که قرار بود به ایران بیایند اما…

در این مطلب سعی می‌کنیم تا برخی از مشهورترین خودروهایی که در تاریخ کشورمان قصد حضور در بازار خودرو را داشتند، معرفی کنیم. شایان ذکر است اکثر قریب به یقین این خودروها در نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران رونمایی شدند.

سیتروئن SM

در دوران پیش از انقلاب اسلامی به دلیل وجود محدودیت‌های کمتر از جانب دولت‌های غربی، بیشتر خودروهایی که توسط دولت‌های مذکور برای مونتاژ در ایران مناسب تشخیص داده می‌شدند به ایران راه می‌یافتند. با این حال هیچ خودرو اسپرت و یا فوق لوکسی در ایران مونتاژ نمی‌شد و شاید برترین خودرو تولید داخل از نظر امکانات رفاهی را باید کدیلاک سویل (ایران) دانست. نقل شده است که در ابتدای دهه ۵۰ شمسی شاه مخلوع ایران به سبب علاقه شدیدی که به سیتروئن SM داشت

وطن من بازدید : 45 پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

شورای پول و اعتبار شب گذشته تصمیم گرفت تا وام خودرو را ۱۵ میلیون تومان کند. این‌گونه راه برای خرید برخی از انواع خودروها باز می‌شود و بر این اساس، حداقل ۶۰ درصد قیمت یک خودروی معمولی در بازار پوشش داده می‌شود، یعنی اگر قیمت یک پراید را ۲۰ میلیون تومان فرض کنیم حدود ۱۲ میلیون تومان آن از طریق وام قابلیت پرداخت دارد؛ پس کافی است تنها ۸ میلیون تومان پول داشته باشید.

وطن من بازدید : 67 پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

بوشهر- ایرنا- معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری دشتستان استان بوشهر گفت: بر اساس برآوردها آتش سوزی بامداد روز پنجشنبه در پست برق ورودی شهر برازجان 40 میلیاردر یال خسارت داشته است.

 

عبدالحمید کریم آزاد در گفت وگو با ایرنا، افزود: این حادثه درساعت 20 دقیقه بامداد رخ داد که باعث نوسانات و قطعی برق در نقاطی از شهر برازجان و روستاهای اطراف شد.

وی اضافه کرد: دربرخی نقاط شهر برازجان قطعی برق پس از زمان کوتاهی برطرف شد اما در نقاط نزدیک به پست و روستاهای اطراف سه ساعت به درازا انجامید.

کریم آزاد بیان کرد: علت حادثه آتش سوزی پست برق برازجان و میزان دقیق خسارات توسط کارشناسان در دست بررسی است.

مدیرعامل آتش نشانی شهرداری برازجان نیز گفت: این آتش سوزی به مدت 45 دقیقه ادامه داشت و توسط امدادگران دو ایستگاه آتش نشانی این شهر مهار و خاموش شد.

بهروز ابوالفتحی افزود: خاموش کردن آتش توسط خودروهای اطفای حریق و با استفاده از فوم صورت گرفت.

شهر برازجان با بیش از 100 هزار نفر جمعیت مرکز شهرستان دشتستان در فاصله 65 کیلومتری شرق بوشهر واقع است

وطن من بازدید : 45 پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران از بازگشت مگس‌های سفید به تهران با استناد به پیش بینی کارشناسان خبر داد.

به گزارش افکارنیوز، حمت‌الله حافظی در مورد احتمال حضور مجدد مگس‌های سفید در پایتخت با گرم شدن هوا گفت: پیش‌بینی کارشناسان این است که امسال نیز با باز شدن تخم‌گذاری‌هایی که در استان‌های غربی تهران رخ داده، باز هم با این پدیده مواجه باشیم.


وی با بیان اینکه اگر میزان تخم‌گذاری این مگس‌های سفید زیاد باشد، با وزش باد این حشرات به تهران دسترسی پیدا می‌کنند، گفت: با این حال بررسی‌ها نشان داده است که حضور این عسلک‌ها امسال نسبت به مدت مشابه قبل کمتر باشد.



سال گذشته هجوم مگس‌های سفید به تهران که در نتیجه خشکسالی‌های مناطق اطراف و عدم بارش باران بود، مشکلاتی را بر شهروندان پایتختی شد.

تبلیغات

بازی ، تفریحی و سرگرمی ، طنز

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    تبلیغات