loading...
پرتال تفریحی سرگرمی وطن من
تبلیغات

وطن من بازدید : 65 سه شنبه 17 آذر 1394 نظرات (0)

روحانی در میان 8 نامزد نهایی مرد سال نشریه تایم

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نشریه تایم که هر ساله مرد سال جهان را انتخاب می‌کند امسال حسن روحانی را در میان 8 کاندیدای نهایی کسب این عنوان قرار داده است.

در میان 8 کاندیدای نهایی 2015 این نشریه علاوه بر نام حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان نام‌های دیگری چون ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه و پرحاشیه انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا نیز حضور دارند.

در توضیح علت حضور حسن روحانی در میان نامزدهای نهایی آمده است: رییس جمهوری که سعی کرد با دستیابی به توافق هسته‌ای با غرب

وطن من بازدید : 64 جمعه 15 آبان 1394 نظرات (0)

آیت الله غروی:نگرانی از نفوذ منجر به دیوار بتونی دور کشور نشود/دولت قبل به تعامل "نه" گفت و فحش داد

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: میان "نفوذ" و "تعامل" باید تفاوت قائل شد. ما نمی توانیم بین خودمان و دنیا دیوار بتونی بکشیم.

آیت الله محمد جواد غروی  با اشاره به تاکید اخیر رهبری بر موضوع "نفوذ" و برداشت های اشتباهی که از این تاکید می شود، گفت: معنای نفوذ این نیست که برخی از این آقایان برداشت می​​‌کنند. دنیای فعلی ما دنیای اطلاعات است. به طور طبیعی از آنچه از نظر فرهنگی در غرب و آمریکا می گذرد، کشورهای دیگر هم اطلاع دارند. ما نباید تعامل را با نفوذ یکی تلقی کنیم.

عضو جامعه مدرسین در پاسخ به اينکه اگر بنا بر صحت اين ادعا باشد که "آمریکا در همه نهادهای جمهوری اسلامی آدم دارد"، آیا شاهد چنين نفوذي

وطن من بازدید : 38 جمعه 15 آبان 1394 نظرات (0)

کانادا خواهان از سرگیری روابط با ایران شد

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

«جاستین ترودو» نخست وزیر جدید کانادا اعلام کرد که برای برقراری روابط دوباره میان ایران و کانادا که در سال 2012 توسط مقامات کانادایی به صورت یکجانبه قطع گردیده بود، آماده است.

به گزارش «تی آر تی» ترکیه، ترودو تاکید کرده است که دولت جدید بر خلاف «استیفن هارپر» نخست وزیر سابق کانادا، خواهان ایجاد تغییرات چشمگیر در روابط خارجی و دیپلماتیک کانادا با کشورهای ایران و آمریکا است.

حزب لیبرال کانادا به رهبری ترودو توانست در انتخابات سراسری این کشور بر حزب محافظه کار حاکم پیروز شود و قدرت را پس از سه دوره از «استفن هارپر» نخست وزیر کانادا بگیرد.

هارپر به خاطر مواضعش در حمایت از رژیم صهیونیستی هدف انتقادات گسترده ای

وطن من بازدید : 61 چهارشنبه 15 مهر 1394 نظرات (0)

پاسخ جدی قشقاوی به سخنان زاکانی



اخبار,اخبارسیاسی,کمیسیون برجام

معاون وزیر امور خارجه درمورد اظهارات زاکانی درمورد بی‌توجهی وزارت امور خارجه نسبت به کمیسیون برجام توضیحاتی را بیان کرد.

  حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه در حاشیه ششمین نشست ناجا با سفرا و کارداران مستقر در تهران در جمع خبرنگاران به نامه زاکانی و اظهارات این نماینده مجلس اشاره و اظهار داشت: ایشان عنوان کردند که وزارت خارجه نسبت به نامه کمیته برجام بی‌توجه بوده‌اند در حالی که ما نه تنها بی‌توجه نبوده‌ایم بلکه وزارت امور خارجه بسیار جدی با دعوت و مباحث کمیته برجام عمل کرد.

وی به تفاوت در دو دیدگاه پرداخت و گفت: وقتی آقای زاکانی نامه مکتوب را به

وطن من بازدید : 55 چهارشنبه 15 مهر 1394 نظرات (0)

صفحه اینستاگرام آیت الله هاشمی

 

صفحه اینستاگرام آیت الله هاشمی با گذاشتن تصویری از ظریف و اوباما در حال دست دادن، موضع رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را درباره مذاکره با آمریکا منتشر کرد.

ذيل اين متن نوشته شده است: سبکی که الان داریم که با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم، قابل دوام نیست.

 

مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا، و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟ معنای مذاکره هم این نیست که تسلیم آنها شویم. مذاکره می کنیم اگر مواضع ما را پذیرفتند و یا ما مواضع انها را پذیرفتیم تمام است.

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی,ظریف و اوباما

وطن من بازدید : 64 دوشنبه 13 مهر 1394 نظرات (0)

افشاي پشت‌پرده گزارش برجام



اخبار,اخبار سیاسی,كميسيون ويژه  برجام

پنج عضوكميسيون برجام در بيانيه‌اي خطاب به ملت : گزارش قرائت‌شده اين‌كميسيون خارج از پارلمان تدوين‌شده‌است

مجلس با رد دو فوريت يك طرح نتوانست درباره توافق هسته‌اي به توافق برسد

احمد توکلی درباره زيان‌هاي به سرانجام نرسیدن برجام هشدار داد

تاجگردون: تعارف نکنید برجام را رد کنید تا مردم تکلیف‌شان را با شما بدانند

 اكثريت مجلس دوباره رو دست خوردند تا برجام همچنان معطل بماند. ديروز نه گزارش كميسيون ويژه به كام حاميان توافق بود و نه طرح دو فوريتي. نه روي گزارش كميسيون ويژه اجماعي صورت گرفت و نه اجماع بر سر طرح دوفوريتي پابرجا ماند. ديروز تمام برنامه‌هاي اكثريت نقش بر آب شد تا همه‌چيز به كام اقليت تمام شود؛ اقليتي كه تا اينجا فقط توانسته بازي را نيمه‌تمام بگذارد.

 

كاري كه قرار بود تا آخر هفته به صورت «فوري» تمام شود به اما و اگرهاي هفته بعد كشيده شده است. حالا در اين فاصله منتقدان در فكر درانداختن «طرحي نو» براي مخالفت با

وطن من بازدید : 33 پنجشنبه 09 مهر 1394 نظرات (0)

ظریف در سازمان ملل: جهان همدستی عربستان در ایجاد القاعده و طالبان و جنایات صدام را فراموش نکرده است

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر امور خارجه کشورمان در سخنرانی خود در سازمان ملل با اشاره غیر مستقیم به عربستان سعودی گفت: جهان همدستی آنها در ایجاد القاعده و طالبان و جنایات صدام را فراموش نکرده است.

محمدجواد ظریف در سخنرانی خود گفت: ما متاسفیم که یک یا دو همسایه ما از درک تهدید و سرنوشت مشترک ما ناتوان هستند و به این علت برخوردهایی غیر مسئولانه دارند که از جمله در سیاست های منطقه ای آنها و اخیرا در نحوه رفتارشان با قربانیان فاجعه اخیر در منا بروز و ظهور یافته است. جهان هنوز همدستی آنها در ایجاد القاعده و طالبان و جنایات صدام علیه مردم ما و مردم خودش را فراموش نکرده است.

متن کامل سخنرانی وزیر امور خارجه کشورمان در سازمان ملل به شرح ذیل است

وطن من بازدید : 62 چهارشنبه 08 مهر 1394 نظرات (0)

افشای توافق محرمانه انگلیس و عربستان برای کرسی شورای حقوق بشر

 

اخبار,اخبار بین الملل ,توافق محرمانه انگلیس و عربستان

ویکی‌لیکس اسنادی از تبانی دولت انگلیس با عربستان سعودی برای حمایت از عضویت ریاض در شورای حقوق بشر سازمان ملل را در سال 2013 افشا کرد.

به گزارش فارس، اسناد تازه منتشر شده ویکی‌لیکس از این امر حکایت دارد که عربستان سعودی با انجام توافقی محرمانه با دولت انگلیس توانسته است در شورای حقوق بشر سازمان ملل در سال 2013 یک کرسی را به خود اختصاص دهد

وطن من بازدید : 53 سه شنبه 07 مهر 1394 نظرات (0)

هراس  آل‌سعود از فرجام خود




اخبار,اخباربین الملل,ملک سلمان

 یکی از اعضای ارشد خاندان سعودی روز گذشته در رسانه‌های غربی نامه‌ای منتشر کرده و در آن نامه ترس خود را از فروپاشی احتمالی پادشاهی سعودی مطرح کرده است.

این عضو ارشد خانواده سعودی که خود را یکی از نوادگان ملک عبدالعزیز بن سعود معرفی کرده، در نامه‌ای چهار صفحه‌ای از اعضای ارشد خاندان سعودی درخواست کرده تا جلسه‌ای اضطراری تشکیل دهند و نگرانی‌های خاندان سعود را رفع کنند. او در این نامه راه‌حل عبور عربستان از بحران را کنار زدن ملک سلمان و ولیعهد از قدرت اعلام کرده است. این مقام سعودی می‌گوید

وطن من بازدید : 68 چهارشنبه 27 خرداد 1394 نظرات (0)

مجموعه: اخبار سیاسی و اجتماعی

 

اخبار,اخبار سیاسی ,محسن میردامادی

وکیل‌مدافع محسن میردامادی از آزادی موکلش از زندان پس از تحمل شش سال حبس خبر داد.

هوشنگ پوربابایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: آقای میردامادی دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به 6 سال حبس تعزیری محکوم شده بود که شامگاه سه‌شنبه پس از گذراندن دوران محکومیتش از اوین آزاد شد.

وی یادآور شد: موکلم از خردادماه سال 88 به دلیل حوادث پس از انتخابات در زندان بسر می‌برد.

 

وطن من بازدید : 68 سه شنبه 19 خرداد 1394 نظرات (0)



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,مذاکرات هسته ایی

اعضای کمیته روابط خارجی سنا می‌گویند که تأکید بر یکسری از جلسات و استماع‌های این ماه وجود دارد تا اعضای کنگره برای بازبینی توافق نهایی هسته‌ای ایران و 1+5 در صورت محقق شدن، آماده شوند.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» گزارش کرد که به طور قطع رئیس‌جمهور اهرم کافی را در مذاکره هسته‌ای با ایران ندارد یا اینکه از آن استفاده نمی‌کند و احتمالاً مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ بعد از مهلت ۳۰ ژوئن تمدید خواهد شد.

وطن من بازدید : 51 جمعه 08 خرداد 1394 نظرات (0)

ماجرای غضنفرهای گل به‌خودی‌ زن دولت


 


« دولت بنزین را آزاد کرد» این تیتر رسانه های تندروی منتقد دولت بود و پس از آنان واکنش های گسترده ای در قالب طنز و کنایه در شبکه های اجتماعی بابت حذف سهمیه بندی بنزین ۶۰ لیتری براه افتاد. متلک هایی که بسیاری از مخاطبان آن را دیده و به خوبی مشخص است که بسیاری از این متون از یک اتاق فکر مشترک و در راستای تخریب دولت به بیرون درز می یابد.

 حال سئوال اینجاست که حذف سهمیه بندی به نفع مردم و طبقه ضعیف و متوسط جامعه است و آیا دولت در این زمینه شایسته تقبیح است تا تایید و تشکر؟ از طرف دیگر نحوه عملکرد دولت در این ماجرا معقول و منطقی بوده یا با ایرادات جدی مواجه است؟

سال ۱۳۸۹ قانون هدفمندی یارانه از تصویب مجلس گذشت و دولت موظف شد که طی پنج سال به عنوان مثال قیمت بنزین را به ۹۰ درصد قیمت بنزین فوب خلیج فارس برساند. این افزایش قیمت ها بدون شک نمی توانست ناگهانی و به یکباره باشد و قرار بر این شد که طی چند فاز و به صورت نرم قیمت ها افزایش یابد تا فشار اقتصادی به حداقل ممکن برسد. دولت دهم اما به یکباره و در اولین فاز اجرای طرح هدفمندی قیمت حامل های انرژی را به شکل افسارگسیخته ای افزایش داد. به عنوان مثال قیمت بنزین یک شبه هفت برابر شد. در آنسوی ماجرا قرار بر این بود که ۳۰ درصد از درآمدهای حاصله از اجرای طرح هدفمندی به بخش تولید اختصاص یابد تا نهاده های تولیدی با افزایش ناگهانی قیمت ها واحدهای تولیدی را دچار شوک و رکود اقتصادی نکنند.

وطن من بازدید : 70 چهارشنبه 06 خرداد 1394 نظرات (0)

مقايسه اختلاس در دو دولت-اخبار سیاسی و اجتماعی

 

اخبار,اخبارسیاسی,اختلاس در دولت

در جريان اختلاس از بانك صادرات که طی آن فاضل خداداد اعدام شد نيز، كارمندان جزء بودند كه در ارتباط با افراد صاحب‌نفوذ قرار داشتند و در اختلاس به آنان كمك مي‌كردند. در حالي كه در ٨‌سال دوره اخير، قضيه به كلي فرق مي‌كند، و مديريت‌هاي شعب و حتي بالاتر از آنان و در يك مورد رئيس بانك ملي مستقيماً در جريان اختلاس دست دارند و همكاري مي‌كنند.

با توجه به مسأله فساد به ويژه فسادهاي بانكي، اين پرسش به‌وجود آمده است كه فساد در گذشته چگونه بوده و در دوره ٨ساله ١٣٨٤ تا ١٣٩٢ چگونه شده است؟ چند روز پيش برحسب اتفاق گزارشي را ديدم از بازرسي ويژه رياست جمهوري كه در‌ سال ١٣٨٠ تهيه شده بود. اين گزارش درباره اختلاس در بانك‌هاي كشور طي سال‌هاي ١٣٧٩-١٣٧٢ بود. جالب اين‌كه در همان زمان نسبت به موضوع حساس شده بودند، زيرا گزارش‌هاي اداري تأييد كرده بود كه اختلاس توسط كاركنان بانك‌ها درحال افزايش است، لذا به سرعت دستور داده مي‌شود كه موضوع رسيدگي شود، و بازرسي ويژه نيز به سرعت اقدام به تهيه گزارشي مي‌كند.

وطن من بازدید : 48 سه شنبه 05 خرداد 1394 نظرات (0)

بحث در آمریکا درباره عذرخواهی از ایران بابت کودتای 28 مرداد



اخبار,اخبارخارجی,سخنگوی کاخ سفید

استفن کینزر استاد دانشگاه براون که به نوشته وب سایت نیوزمکس به تازگی از یک سفر دو هفته ای به ایران بازگشته است در این باره می گوید:شاید هنوز زمان آن فرا نرسیده باشد. اما اگر توافق هسته ای به سرانجام برسد همه احتمالات در این باره می تواند مورد بررسی قرار گیرد.
وطن من بازدید : 45 یکشنبه 03 خرداد 1394 نظرات (0)

ظریف در مجلس: با حمایت ملت و رهبری با قدرت کار را جلو می‌بریم



اخبار,اخبار سیاسی ,محمد جواد ظریف

پیرموذن همچنین گفت: بعد از صحبت‌های ظریف و عراقچی رئیس مجلس نیز این جلسه را مثبت خواند و از تیم مذاکره کننده حمایت کرد.

یک نماینده مجلس درباره جلسه غیر علنی امروز گفت که به جز چند نماینده که ساز ناهماهنگی با مجلس می‌زنند، اکثر نمایندگان از این جلسه راضی بودند.

وطن من بازدید : 62 پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 نظرات (0)
شوراي نگهبان طرح امكان سنجي انتقال مركز سياسي و اداري كشور و ساماندهي و تمركززدايي از تهران را با توجه به اصلاحات انجام شده مغاير با موازين شرع و قانون اساسی ندانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان، طرح امكان سنجي انتقال مركز سياسي و اداري كشور و ساماندهي و تمركززدايي از تهران كه با اصلاحاتي در جلسه مورخ ششم ارديبهشت ماه يكهزار و سيصد و نود و چهار به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده است؛ در جلسه مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۱۶ شوراي نگهبان مورد بحث و بررسي قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد.

وطن من بازدید : 51 چهارشنبه 09 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

اخبار,اخبار سیاست خارجی , رابطه ایران و عربستان

تغییرات گسترده و ناگهانی پادشاه عربستان در ترکیب حاکمیت این کشور، از سوی ناظران و تحلیلگران به عنوان "زلزله سیاسی" تعبیر شده است.
تبلیغات

بازی ، تفریحی و سرگرمی ، طنز

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    تبلیغات